onsdag 3 oktober 2012

Tredje oktober tvåtusentolv

Min dag började med att jag stängde av alarmet i sömnen, bra start på en lång och stressig dag. Men jag vaknade ändå hyfsat i tid, fixade mig och packade allt på mindre än 20 minuter. Sen tog jag cykeln ner till stationen, fick stanna halvvägs för att försäkra mig om att jag verkligen fått med allt. Nere på tågstationen bjöd dem på fika, väldigt trevligt faktiskt. Och efter en och en halv timme på tåget var jag framme i Holstebro. Jag hittade till och med till det kongelige teaters belletskolen helt själv.
Idag har jag fått vara med på två balett lektioner, blev riktigt impad faktiskt. Det var tjejer och killar ifrån åtta till tretton år och de var grymt duktiga! Inte så konstigt kanske när de tränar sju till åtta timmar i veckan. Det var i alla fall väldigt trevligt att få fota dem idag och jag fick många fantastiska bilder.
När jag var klar på balettskolan tog jag bussen tillbaka till Viborg, tömde minneskorten, åt lite (klockan var tre och jag hade endast ätit en risifrutti, galet!) och sen var det dax för andra fotograferingen för dagen. Denna gången skulle jag till kampsportcentret som jag inte var på i måndags. Det gick väl helt okej men jag var trött, hungrig och inte riktigt pepp. Men bilderna blev bra ändå.
Sen var det dax för dagens tredje och sista fotografering, Julie Abels dansestudie, Denna fotograferingen gick också bra men jag var fortfarande hungrig och trött så när vi cyklade hem var jag tvungen att köpa med mig lite mat hem.
Nu ikväll har jag kollat igenom hälften av belett bilderna och av 500 bilder så har jag valt ut 60, en bit på vägen i alla fall.

Här får ni ett litet smakprov, det kommer fler bilder imorgon

1 kommentar: