tisdag 9 oktober 2012

Nionde oktober tvåtusentolv

Just nu sitter jag i min säng och fryser, har varit ute hela dagen och har inte riktigt fått upp värmen ännu. Idag har vi jobbat med en ny uppgift "porträtt i miljö". Den gick ut på att vi skulle fota fem porträtt på fem olika personer i fem olika miljöer. Kravet var att man skulle kunna se att man var vid skolan, att man skulle använda en blixt och de skulle vara en röd tråd genom alla bilderna. Jag har inte jobbat med blixt utomhus innan så därför valde jag ett ganska enkelt tema med en ganska enkel ljussättning. 
I veckan kommer vi arbeta vidare på denna uppgiften och försöka höja nivån lite, så jag hade tänkt åka lite tidigare till skolan imorgon och se om jag kan få lite inspiration på vad jag kanske kan göra:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar