tisdag 6 november 2012

Sjätte november tvåtusentolv

Jag har nog levt lite i förnekelse och låtsas att det inte redan är November. Herregud, jag måste vara riktigt gammal, för tiden går så himla snabbt. Idag har jag varit i skolan, skönt att inte ligga hemma hela dagarna. Jag har varit ledig sedan i onsdags, för vi jobbar i studion och det vinns inte plats till alla, så istället har vi fått tre uppgifter att göra hemifrån istället. Igår klättrade jag nästan på väggarna, finns inget att göra för alla är i skolan, det regnade ute, jag var klar med alla fotouppgifterna och jag hade redan kollat på ett ex antal filmer. Men jag överlevde och idag var det skönt att komma till skolan igen.
Idag har vi fotat porträttfoto i studion, vi har fått lära oss kort ljus, högt ljus, kontur ljus och brett ljus. Kanske inte världens roligaste och mest avancerade ljussättningar, men man lära sig de.

Här bjuder jag på en på mig som Elin tog under dagens lektion, jag blir verkligen aldrig bra på bild. Denna bilden var typ den enda som jag vågar visa utan att skämmas allt för mycket. 


3 kommentarer:

  1. Du blir väl visst bra på bild!! Världens finaste emy! Puss puss på dig! /emelie

    SvaraRadera
  2. Ljug lite till va, blide blev ju skit fin. Saknar dig världens bästa stora systeeeerr :) <3//tilda

    SvaraRadera
  3. Ljug lite till va, blide blev ju skit fin. Saknar dig världens bästa stora systeeeerr :) <3//tilda

    SvaraRadera