söndag 18 november 2012

Artonde november tvåtusentolv

Godmorgon, pigga och vakna? Det är jag i alla fall, har precis varit och tränat och nu sitter jag här, hade snart tänkt gå ner och äta. Igår vaknade jag redan vid sju och låg hungrig fram till klockan tio då frukosten normalt öppnar men igår när jag kom ner visar det sig att det är öppet hus så frukosten var mellan sju och åtta. Den informationen hade ju inte varit fel och få reda på, de var mest irriterande eftersom att jag låg vaken och hungrig då!

Jag lämnade in min cykel nere i cykelaffären igår, är stamkund där nu.. Han skrattade bara åt mig när jag berättade vad som hänt, och så var han snäll och lånade ut en cykel till mig som jag kunde använda i helgen:)

Nu har jag bara fyra skoldagar kvar innan jag får åka hem, saknar alla där hemma sjukt mycket nu, speciellt familjen. Idag är det fem veckor sedan jag såg dem senast, har aldrig varit iväg från dem så länge. Och så längtar jag efter maten. Visst jag ska inte klaga för vi har bra mat här nere, men ni ska bara veta vad man uppskattar vanlig svensk hemlagad husmanskost när man lever på skolmat hela dagarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar