söndag 2 september 2012

Andra september tvåtusentolv

Nu sitter jag på mitt rum i Viborg igen, efter en helt underbar helg hemma i Våxtorp. Det var så skönt att få träffa alla där hemma igen, som jag har saknat alla! Men det känns märkligt att redan vara tillbaka i Viborg, känns ju som om jag precis åkte.. helgen gick på tog för fort verkligen! Men jag har redan börjat räkna ner till nästa gång jag ska åka hem, bara 18 dagar kvar nu, och jag vet att dem kommer bara flyga förbi och snart är jag påväg hem igen. Och under dem 18 dagarna så är det mycket som ska hinnas med. Redan imorgon bitti går bussen mot Berlin och där kommer jag vara fram till fredag:)
Hemresan idag har varit lite händelserik faktiskt, jag tog bussen ifrån kastrup till VIborg och när vi skulle på färjan till Aahus så fick inte vår buss åka med på färja, varför vet vi och vi förstod INGENTING av vad busschafören sa. Föst trodde vi att de kunde bero på att de var dåligt väder eller att de kanske var något fel på bussen. Vi fick aldrig riktigt reda på varför men men jag tror att de var så att färjan var jätte försenad och helt full så vår buss fick helt enkelt inte plats. Så vi  fick hoppa av bussen och ta all vår packning och kliva på färjan. Då visste vi inte alls hur vi skulle göra sen, men vi fattade att vi inte skulle vara framme vid den tiden som vi skulle. Sen stod det en annan buss och väntade på oss i Aahus som körde oss till Viborg. Men jag kom fram, efter 12 timmars resande.

Igår fyllde min underbara lillasyster år, du är bäst Agnes och jag älskar dig jätte mycket, glöm aldrig det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar