söndag 9 september 2012

Nionde september tvåtusentolv

Idag är en dag när jag sitter gömd under mitt täcke,läser en bra bok, kollar på tv-serier, läser andras bloggar och gör inget vettigt alls. Imorgon är det skola igen och det ska bli skönt att vardagen och rutinerna börjar som vanligt igen. 
Denna helgen har jag haft stark hemlängtan. Jag saknar min familj, min älskling och mina vänner där hemma. Saknar dem massor just nu. Jag längtar tills jag får krama om dem riktigt ordentligt igen.

Efter aftensmaden ikväll fick jag tre brev, ett ifrån Viborgs kommun, ett ifrån skatteverket och ett ifrån Nem Konto. I brevet ifrån Viborgs kommun låg mitt danska cpr-nummer. Brevet ifrån skatteverket var dock inte lika roligt. Det stod att jag hade blivit avskriven ifrån den svenska folkbokföringen. Vad menas med det? Är jag dansk på riktigt nu? Har många frågor men får spara dem tills imorgon, för idag kan jag inte göra något åt det ändå. 

Imorgon ska jag dessutom se om min kamera går att laga, så håll tummarna att det går vägen imorgon:) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar