måndag 10 september 2012

Tionde september tvåtusentolv

Allt är bra så invecklat nu, det känns som om vi står mitt emellan och kan inte göra något. Igår fick jag ett brev där det stod att jag inte längre är folkbokförd i Sverige. Det var mycket mer invecklat än vad jag trodde de skulle vara. Det betyder att jag inte längre är inackorderad här på elevhemmet utan är nu mera skriven här och då blir automatiskt min hyra mycket dyrare att bo här. Sen har jag inte längre någon rätt till CSN-bidrag ifrån Sverige. Så idag har vi sprungit runt till alla som skulle kunna hjälpa oss men de var lika förvånade som vi, men de skulle försöka hjälpa oss. Det kommer ju att lösa sig, men det har ändå varit lite kaos här idag.

Förutom denna historien så har min dag sett helt okej ut. Hela dagen har bestått utav redigering av bilderna ifrån Berlin resan:) Lite svårt faktiskt och ibland är jag nog lite för självkritisk och är aldrig riktigt nöjd med det jag har gjort. På både gott och ont, det får ju mig att vilja utvecklas och bli bättre hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar