måndag 24 september 2012

tjugofjärde september tvåtusentolv

Jag somnade innan jag la huvudet på kudden igår och jag fick tvinga mig upp ur sängen i morse. I skolan började vi på presseforløb som vi kommer hålla på med de tre kommande veckorna. Vi gick först igenom några bilder som berättade en historia och sen skulle vi själva berätta en historia genom en bild. Vi fick välja någon i klassen som vi inte pratat så mycket med innan och så skulle vi berätta en historia som påverkat ditt liv på något vis för den personen. Sen skulle vi fota ett porträtt som passade till historien. Sjukt svår uppgift men ändå väldigt rolig när man kom igång.

på tal om något helt annat, idag är det tre månader till julafton. Det är helt sjukt vad tiden går fort just nu. När jag var liten så tyckte jag att alla vuxna som gick runt och sa "åå tiden går så snabbt, den bara rinner ivär!" pratade i nattmössan och fattade ingenting. Fattade dem inte hur jäkla långsamt tiden gick fram till jul, hur sjukt långsamt alla skolterminer gick, hur drygt det var? Det var min åsikt då, att alla vuxna var ute och cyklade!
Men nu, 18 år gammal sitter jag här och säger och känner som vuxna människor förklarade för mig, bara några år tillbaka i tiden! Hur sjukt är inte de!

Här är min bild son jag tog på Mikkel Jensen

1 kommentar: