onsdag 12 december 2012

Tolfte december tvåtusentolv

Idag är det den 12/12-2012, och på lunchen i skolan satt vi och väntade på att klockan skulle bli 12:12 så att vi skulle kunna göra en print screen på mobilen, haha. Som jag har skrivit innan har vi kommnikationsförlöpet i skolan nu och det känns som om att lärarna vill pressa oss till max för de ger oss nya uppgifter hela tiden innan vi ens hunnit göra klart de gamla.. Så därför har det varit lite dött här för jag har varit helt slut när jag kommit hem ifrån skolan.


Det snöade här i helgen och de var "snökaos"!! Alla danskarna var helt ivriga, precis som de aldrig sett snö innan. I söndags var nästan alla vägar avstängda och de var helt enkelt kaos. Och så kollar jag ut genom fönstret och ja hur mycket snö kan de varit 10cm max, haha! 
Här ska vi göra en uppgift som ska få barn att äta mer frukt och grönt. Så vi skulle göra ett ansikte gjort av frukter och grönsaker, lättare sagt än gjort ska jag berätta för er

Här är en annan uppgift där vi skulle fota fyra olika ungdomstyper till en tidning.
Och här är en tidningsomslag som vi skulle göra. Jag är kanske inte jätte nöjd med denna, men men. Håller på att göra ett till nu och de kommer bli skitbra!!
En snögubbe vi skolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar